tisdag 1 december 2015

Vilodag = inspirationsdag

Måndag = vilodag, så inget ansträngande idag för att ge kroppen en chans till återhämtning. Genom återhämtning blir man stark!
Så vad passade inte bättre in idag än en aktivitet där man sitter still. En föreläsning! I stället för att sitta på cykeln ikväll satt jag på en stol och lyssnade på Mattias Reck. Reck är en känd cykelprofil här i Sverige som själv tävlat på elitnivå, varit tränare i landslaget och nu är han tränare för worldtour teamet Giant-Shimano. Ni kan fatta att han har en del att dela med sig av. Han bor här i Göteborg och har dessutom varit tränare i Mölndals Cykelklubb. Han har en bakgrund inom pedagogik och är en väldigt bra föreläsare tycker. Eftersom jag själv har en utbildning inom pedagogik tänker jag alltid väldigt mycket på HUR en person föreläser. Främst för att själv lära mig något. Det jag tycker Reck är bra på är att han bjuder på sig själv och anpassar det han säger till gruppen som lyssnar. Jag har lyssnat på Reck ett antalgånger nu i olika sammanhang. Främst om träning. Denna gång var det lite mer riktat till ledarskap och hur man anpassar träning till olika åldrar. Så jag antog att jag skulle kunna få med mig något nytt. Och det fick jag. Både om ledarskap och om träning. Det blev en himlans trevlig kväll med många skratt och en del bra info som jag kan ta med mig till laget. Tack för det Reck! Nu blir det planering inför en intensiv-vecka i påsk! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar