onsdag 23 mars 2016

Ta mig tillbaka!

Då var man tillbaka på svensk mark och tillbaka till verkligheten. Nu är semestern över och jag kan inte bara ägna mig åt att cykla, äta, sova. Mmmm det är livet, cykla, äta, sova, cykla, äta, sova. Hade kunnat göra det livet ut. Jag har på denna resa fått bevis på att det borde gå att göra livet ut. Det var nämligen så att jag hängde med några äldre herrar där nere som är över 60 och dom hängde med bra ute på vägarna. Och dom har säkert många år kvar på sadeln.


Resan till Palma var nog något av det bästa jag gjort på länge. Är lite besviken över att jag inte åkt tidigare. Jag hade nog kunnat få ihop en resa tidigare men jag har inte insett hur värt det är att ge sig iväg. Men det vet jag nu! Trots att det inte var strålande sol eller kortbyxväder hela resan så var ändå vädret varmare än vad det är i Sverige, vilket gör att man uppskattar 10-15 grader jämfört med några ynka plusgrader. Naturens variationer är sedan ännu en faktor som skapar glädje. Visst är naturen och många vägar fina här hemma. En svensk skog slår nog det mesta. Men som landsvägscyklist är godispåsen med alla långa stigningar svårslaget. Palma kan verkligen ge benen vad dom tål både i bergen och på platten. Det var just det jag fick under veckan. Härliga stigningar och fart på platten. Listan kan bli lång med alla positiva upplevelser. Men jag håller mig kort till att lägga vikten på att bergen är det absolut bästa, eftersom det är bergen som saknas i min cykling här hemma.


Det var inte bara cyklingen som var suverän, sällskapet har nog också bidragit till att jag trivdes så bra. Vi var en salig blandning av åldrar gamla som unga och det är just det som gör det så bra. Gillar när olika åldrar möts, olika syn på saker och ting men ändå ibland så lika. Eftersom vi var ett gäng med 7 cyklister, 2 barnvakter och en baby höll vi inte alltid ihop. Men varje morgon och kväll samlades vi vid matbordet och delade med oss av diverse upplevelser och historier.


När jag satt på planet från Palma var det en vemodig känsla, jag hade så gärna stannat kvar en vecka till eller till och med ett år! Men nu är det inte så och jag är glad för att jag fick dom fina dagarna jag fick där nere. Nu väntar vanliga livet här hemma i sverige. Vi hörs, adiós.

Nörderier - träningsläger Palma.
Sträcka: 712km
Tid: 28:15:30
Högsta klättringen: 695 m
Total höjdstigning alla pass: 7 301 m
Pass med flest höjdmeter: 1 888 m





  

Lite bomus, vi korsade en tävling två gånger på vår sista runda. Daniel var med i denna tävling men jag var för långsam och lyckades inte fånga honom med kameran. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar