måndag 14 mars 2016

Cyklistens fiende nr.1

Andra cykeldagen nere i Palma. Kände redan av det igår kväll och i natt vaknade jag av att halsen värkte. Bara att gilla läget och acceptera, ingen cykling för mig idag.

Det känns väldigt tråkigt. Men det är ju så det är. Då och då orkar inte kroppen och virus eller bakterier får övertaget. Det är nog varje idrottares fiende nr1. Att bli sjuk är aldrig kul och det ställer till det i träningsflytet. Tråkigt nog är det ju något alla får räkna med, att bli sjuka ibland. Vissa oftare vissa mer sällan. Jag har klarat mig hela vintern och hela vabruari så jag försöker att tänka att min kropp är inte starkare än någon annans. Hade bara oturen att just bli sjuk under en vecka som det inte riktigt passar så bra att ha som vilovecka.

Får se hur det utvecklas. Har jag tur mår jag bättre imon och kan kanske köra igen på onsdag. Jag försöker att inte hopoas för mycket och bara acceptera läget. Peace!

Bild nedan på när gänget gav sig iväg idag på fyra timmar upp i bergen. Mina ben grät över att dom inte fick följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar