torsdag 17 mars 2016

Årets första fartträning

Oj oj oj. Idag fick vi minsan vara med om lite fart och fläkt. Vi har ju en kär klubbkamrat som lyckats gör ett smart drag och kombinera jobb i ett varmare, cykelvänligare land. Är inte alls avundsjuk på honom som får köra i tråkiga backar utan värmesulor och dubbdäck. Han hade i alla fall tipsat oss om att det var ett gäng som kör lite fart på torsdagar och att vi säkert var välkomna att haka på. Och det var väl klart att vi alla var sugna på att få lite syra i benen och se vad dom kan klara av efter allt tröskande på trainern.

Gav oss i väg i morse för att möta upp gruppen vi skulle köra med på ett litet cafe i utkanten av Palma. Vi möttes av några avslappnade gubbar inne på cafet och fick ett trevligt välkomnande. En liten herre hade en skönt lite galen attityd och sa något om twitter och pekade på hans hjälm där det stod något om full gas. Haha, hur ska detta sluta tänkte jag.

Vi rullade iväg en grupp med enbart herrar plus vi tre damer och vår suporter Olle. De flesta av herrarna var nog över medelåldern men jävlar vad vissa av dom kunde köra. Det dröjde en liten stund innan det blev körning och vi satt nog alla och undrade vad som skulle hända. Men det fick vi svar på. Upplägget verkade vara att man spontant gick upp och drog på när man kände för det. Eller försökte köra ifrån dom andra. Mina tävlingsmolekyler reagerade direkt när någon försökte köra i från klungan och jag ville ge benen friheten att köra på så hårt som dom bara kunde. Och det gjorde jag nästan. Ville ju inte riktigt riskera att bli avhängd innan vi skulle stanna för kaffe så jag körde på, vilade en stund och körde på. Började bli slut i benen i slutet och det kändes bra. Då har jag kört på så benen fått sin syra för dagen tänkte jag. Mitt schema visade ca 2mil sammanlagd hård körning och resten lugn distans och med tanke på att jag gav benen vad dom tålde fram till kaffepausen så bestämde jag mig för att ta det lugnt på hemvägen. Vilket gjorde att jag släppte gruppen. Jag vet att det är en backig runda imon och mina ben vill vara med då också. Så jag var nöjd med den hårda körningen jag fick i gruppen och den sköna distansturen hem mot Palma. Sammanlagt blev det över fyra timmar och runt 10mil. Utan regn och en del sol. Mycket behagligt. Jag kunde tom plocka av benvärmarna i slutet när jag började närma mig Palma och motvinde  avtog. Så då måste det varit ganska varmt. För intresseklubben kan jag ju nämna att gänget vi körde med idag hade minst lika mycket kläder som mig. Ännu ett bevis på att jag borde fötts som spanjorska och bo och cykla i spanjen. Haha.

Nu ska jag lägga mig och sova för att ladda inför 5h bakrunda imon. Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar