lördag 28 november 2015

Fystester, MTB och lagmöte

Yes, cykellivet rullar på. Har hänt en del senaste veckan. Jag har cyklat MTB i vinterkyla, gjort fystester hos TeamHF och haft ett lagmöte.
MTB blev det förra helgen. Inte något planerat utan i ren panik när asfalten 7.30 på morgonen såg glashal ut, fanns inte så många val. När det är vinterväglag ute är det inte direkg rekomenderat att köra på tunnna blanka racerdäck. Är det riktigt halt kör man med dubbdäck, och detta på en annan typ av cykel. Eftersom dubbdäck är lite bredare, måste cykeln ha plats för bredare däck. Så typ någon form av hybrid, mtb eller cross är vad som används som "vinter" cykel. Jag har en hybrid, men den är inte i kördugligt skick. Har även en mtb, som sällan får uppmärksamhet. Har inga dubbdäck till den men bredare grövre däck kändes säkrare än smala racerdäck. Så på den vägen valde jag att rulla i väg på min bortglömda mtb förra lördag morgon 7.45. Samling inne i stan 8.00 och sedan blev det en himlans trevlig tur på nästan enbart grus för omväxlings skull. Får se när detta händer igen. Nu är det ju plusgrader igen.

I måndags var jag och med sällskap av vår nya lagledare Rasmus och gjorde fystester hos Jacob på TeamHF vid Mölndalsvägen. Jag visste redan innan att mina testresultat skulle visa att jag har tappat en del pga min sjukmånad. Detta har jag kunnat se på wattmätaren men även kännt av ganska tydligt. Jag ville främst testa mig för att se exakt hur jag ligger till och sedan göra ett test längre in i vinterträningen för att veta att allt går åt rätt håll. Ja och som väntat så har jag tappat en del, det har jag nu exakt i siffror. Så nu är det bara att fokusera framåt och sikta mot att komma tillbaka där jag var innan jag blev sjuk. Vintern är lång så det kommer nog inte att bli några problem. Dessutom har jag ju TeamHF som ställer upp med tetser, en superkunnig coach, Camilla Larsson som hjälper mig med träningsupplägg plus en väldigt träningsmedveten lagledare, Rasmus. Så jag har nog all kunskap jag kan behöva för att komma tillbaka!



I veckan hade vi, Mölndals damelitlag, ett lagmöte för att planera säsongen 2016. Vi har en ny lagformation och laget består nu av sex cyklister. Malin Svärd, Moa Johansson, Kristina Gårdman, Carla Winkler, jag själv och Hanna Helamb. Hanna tillhör ett lag utomland och kommer bara att vara med när hon är här på hemmaplan. Jag kommer att skriva mer om nya laget längre fram. Sedan har vi en ny lagledare också, vår "mekaniker" Rasmus. Han kommer att hjälpa laget med lite av varje framöver. Det var himlans trevligt att träffa all i laget och börja planera inför 2016. Känns långt bort men ändå så nära, dryga fyra månader till första starten 2016 kan gå snabbt. 

Från vänster: Malin, Moa, Jeanette och Kristina. Tyvärr saknas Carla och Hanna på bilden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar