onsdag 8 april 2015

En härlig påsk och nya leksaker

Påsken blev precis som jag önskade, fint väder, mycket cykling, tid med familjen och nya leksaker! Det blev tre härliga pass med laget. Lite varierat innehåll varav ena passet innehöll tre minitävlingar. Vi hade då fint sällskap av några starka killar från Aktivitus vilket höjde motståndet och tvingade oss andra att ta i lite extra. Ena tävlingen avslutades med en lång backe på ca 7min. Den var som upplagd för att jag skulle kunna känna in vad jag har i mina små ben. Jag lyckades köra ganska smart och kom upp som 2:a, tror bara att det var Fidde som kom före (det är svårt att hålla koll på placeringen när man har blodsmak i munnen). Så dom små benen har allt kraft i sig kändes det som.

Utöver alla timmar på cykeln har det blivit en del meckande. Jag hämtade min nya cykel i fredags från Merida. Underbart! Så fin och ny med di2. Och som grädden på moset fick jag även wattmätaren från Power2max förra veckan som nu efter stor hjälp från min käre "lagmekaniker" Rasmus har fått på plats. Kan passa på att nämna att jag har även en personlig mekaniker (min sambo) men han har tyvärr ett annat jobb att sköta ibland och då får jag ta hjälp av lagets mekaniker. Så nu är jag fullt kittad med ny cykel, ny Garmin och wattmätare plus nya klubbkläder. Kan nästan inte bli bättre nu. Vad mer kan man önska? Jo just det ja, ny hjälm och glasögon, och dom bör komma till helgen.

Igår körde vi raceträning med klubben och det var premiär för wattmätaren. Stirrade inte mig blind på vad den visade men i vissa stunder t.ex. under ett partempo när jag kände att det började bli jobbigt noterade jag watten och såg då att jag borde kunna trycka på lite till i förhållande vad min tröskel ligger på. Och det funkade. Tror att wattmätaren kommer att bli ett bra träningsredskap. Om inte annat kommer det att ge många fina siffror för nörderi, så håll till godo alla som gillar siffror!

https://connect.garmin.com/activity/740459765



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar