tisdag 24 mars 2015

Vad händer?

Min tanke var att uppdatera bloggen minst en gång i vecka. Det gick visst inte så bra. Så vi börjar om. Gör om gör rätt! Orkar inte skriva någo  sammanfattning av allt som hänt. Så jag börjar om på nytt.

Inte långt kvar till första tävlingen nu. Tre veckor, sedan står vi där på startlinjen. Vi alla i laget. Ska bli oerhört kul att ha med mig tre andra i klungan som tillsammans med mig har ett gemensamt mål. Oavsett om vi når målet eller ej så blir det skillnad mot när jag och min trogna klubbkompis Moa har fått klara oss själva.

Träningen går upp och ner precis som formen. Ena passet går bra andra går inte alls som det är tänkt. Det är ett stort pussel som ska läggas för att jobb, träning och samboliv ska matcha varandra och ge utdelning. Men jag lär mig, jag upptäcker när jag behöver vila och när jag ska köra på.

För övrigt så har jag börjar köra en del på tempocykeln. Jag har även efter lång längtan köpt en wattmätare. Jag motiveras av konkreta siffror och kunde inte hålla mig längre. Förhoppningsvis är effektmätaren monterad och klar inför påskhelgens träning.

Sitter just nu i solen på min altan. Njuter och samlar kraft inför dagens sena arbetspass. Försöker tänka på allt som jag tycker går bra nu, tänker att alla positiva tankar ger kraft. Ju mer kraft desto bättre cykling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar