söndag 22 februari 2015

Dagens träningspass

Söndag = distans. Söndagar är nog för de flesta lika med distans. Eftersom jag arbetar varannan helg är det inte riktigt så för mig. Men denna helgen är jag ledig så idag blev det distans med klubben och tjejerna från laget. Passet var ett lugnt distanspass med fartlek i några backar. Nu under vintern är det tunga cyklar med dubbdäck och stänkskärmar som gäller men jag ansåg att dubbdäck inte var nödvändigt idag och tog därför en betydligt lättare cykel. Snacka om skillnad kan jag säga, kändes som minst 20kg lättare. Fick nästan lite dåligt samvete över att jag hade det så lätt när många andra som var med idag fortfarande kämpade på en tung cykel. Fartlekarna uppför gick bra, inte så konstigt när jag hade den lättaste cykeln av alla, eller för att jag helt enkelt är stark i backe. Kan vara båda. Svaret lär jag få när vi är nere i Laholm på träningsläger och ska plåga oss uppför Hallandåsen. Då har vi förhoppningsvis liknande cyklar och kan tävla mot varandra på lika villkor. Jag hoppas för all del att vintercykeln aka skrotcykeln inte behöver se dagens ljus något mer förens nästa vinter. Den får nu snällt stå i garaget och hålla alla andra cyklar sällskap.

Skillnaden på dessa två cyklar kanske inte ser så stor ut, men det är det kan jag intyga. Pintan närmast i bild och skrotcykeln bakom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar