torsdag 19 februari 2015

Dagens träningspass

Dagens träningspass var som sagt intervaller över tröskeln, 4 x 7,5 min. Kändes ganska bra vid uppvämningen, det är bra. Om det känns bra under uppvärmningen är det lättare att börja intervallerna med positiva tankar, tankar om att jag kommer att klara passet. Känns uppvärmningen dålig blir det lätt att jag börjar tänka, analysera för mycket. Intervallerna gick hyfsat bra, känslan var grymt jobbigt, men pulsen var inte riktigt så hög som jag hade velat. Har lite träningsvärk i låren från en ny övning jag gjorde på gymmet igår, kan kanske vara en anledning till att jag inte riktigt kunde pressa upp pulsen. Jag låg en bra bit över tröskeln i slutet på intervallerna och känner mig ändå nöjd med det. Pratade med min coach här om dagen och hon sa just att det ska vara kämpigt över tröskeln och att inte alltid komma så högt i puls är ok. Så dagens pass får godkänt =)

Har för övrigt varit ledig idag, jobbar oregelbundet och har därför lediga dagar mitt i veckan. Under lediga dagar försöker jag att göra så lite som möjligt, eller att inte ha några måsten. Det är så jag samlar energi och ser till att kroppen får så bra återhämtning som möjligt. I morgon är det jobbdag igen, 8-18.00, sedan gym efter det. Blir en lång dag, men det är så det är. Ska man komma någon vart går det inte att sitta hemma i soffan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar